Νέα

Αρχείο Δημητρίου Σωτηρόπουλου
Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017
Thumbnail Λαμβάνοντας αυτό το εξαιρετικό αρχείο από τον κ.Δημήτριο Σωτηρόπουλο με θαυμάσιες οικογενειακές φωτογραφίες που ξεκινούν το ταξίδι του χρόνου από τον προπάππου του Αθανάσιο, την προγιαγιά του...

Συλλογή Χωριού

Διαφημίσεις

Online Χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 16 επισκέπτες και κανένα μέλος

Μονόχωρος καμαροσκέπαστος ναός με τρίπλευρη αψίδα ιερού, κτισμένος με αργολιθοδομή, εκτός από την αψίδα, που ακολουθεί το πλινθοπερίκλειστο σύστημα τοιχοποιίας.

Ενδιαφέρων κεραμοπλαστικός διάκοσμος εντοπίζεται στη βόρεια όψη.

Βορειοανατολική άποψη του ναού των Αγίων Αποστόλων

Οι τοιχογραφίες που κοσμούν το εσωτερικό του παρουσιάζουν ομοιότητες ως προς τα θέματα, την εικονογραφία και την τεχνοτροπία με εκείνες του κοντινού Αγίου Γεωργίου.

Στην αψίδα του Ιερού, στο τεταρτοσφαίριο, μια πανέμορφη ένθρονη Παναγία βρεφοκρατούσα, με αρχαγγέλους να σεβίζουν για να μεσιτέψει στον «Υιόν και Θεόν της». Στον ημικύλινδρο της κόγχης του ιερού συλλειτουργούντες ιεράρχες, ο Μελισμός. Η Ανάληψη στη καμάρα του ιερού και η Πεντηκοστή στο μέτωπο της αψίδας. Ακόμη η Ψηλάφιση του Θωμά, καθώς και διάκονοι και άγιοι.

Στον κυρίως ναό: ο Ευαγγελισμός, η Γέννηση του Χριστού, η Υπαπαντή και η Βάπτιση, τα Εισόδια από το βίο της Θεοτόκου και ολόσωμοι άγιοι. Στο κτιστό τέμπλο: η Δέηση, το Άγιο Κεράμειο, το Άγιο Μανδήλιο και Σεραφείμ.

Η είσοδος της αυλής του ναού Αγ. Αποστόλων από τη βόρεια πλευρά


Οι μορφές είναι συχνά ψηλές, με μικρά κεφάλια και ρεαλιστικούς φυσιογνωμικούς τύπους, με μικρά εκφραστικά μάτια και έντονα περιγράμματα. Η χρήση της γραμμής είναι εκτεταμένη, σχηματίζοντας γεωμετρικά σχέδια στα ενδύματα, και τα σκουρότερα χρώματα φωτίζονται με λευκές πινελιές. Τα στοιχεία αυτά χρονολογούν τις τοιχογραφίες των Αγίων Αποστόλων κοντά σε εκείνες του Αγίου Γεωργίου (1374/5), καθώς και της Οδηγήτριας (παρεκλήσιο του Κυπριανού, 1366) και του Αϊ-Γιαννάκη (π. 1375) στο Μυστρά.

Η είσοδος του ναού Αγίων Αποστόλων


Η σαφής εικονογραφική και τεχνοτροπική ομοιότητα των δύο ναών του οικισμού υποδηλώνει την εργασία του ίδιου εργαστηρίου. Ωστόσο, το χαμηλότερης ποιότητας αποτέλεσμα των Αγίων Αποστόλων, των οποίων η τέχνη υστερεί σε σύγκριση με την τέχνη του Αγίου Γεωργίου, δείχνει ότι εδώ εργάστηκαν ορισμένα μόνο από τα μέλη του.

(Πηγή: 5η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Σπάρτης)